Beri Tuhan menghormati dia layak Patrice Martorano

10/07/2014 17:04
Beri Tuhan menghormati dia layak 
Patrice Martorano 
 
"Jika Aku ini bapa, di manakah hormat kerana saya? Jika saya tuan, di manakah takut yang kita ada daripada saya? Demikianlah firman TUHAN semesta alam." Maleakhi 1.6 
Untuk mengambil lantai terhadap gereja semasa pelbagai dekad, menyampaikan Tuhan sebagai sejuk, sederhana dan tanpa perasaan, ada melemparkan diri mereka ke dalam sudut yang lain dan menunjukkan Tuhan sebagai "buddy." 
Mempunyai rasa hormat yang mendalam terhadap kehadiran Tuhan. Tanggapan-ada ini belum hadir dalam Alkitab! Ibrahim, Musa, Yeremia, Peter dan John atau Rasul Paulus tidak pernah dalam dialog mereka dengan Allah, ini "bagaimana kronisme" pendekatan. Allah adalah Allah, dia layak ketakutan dan penghormatan kita. 
Satu wawasan yang 'ringan' adalah sangat berbahaya dan juga berbahaya dari masa ke masa kerana ia membuang semua penghormatan kerana Tuhan kami. Alkitab menyatakan bahawa "Takut akan Tuhan adalah permulaan kebijaksanaan" (Amsal 1:7). 
Sama ada dalam buku Keluaran (Bab 19), menjelaskan orang-orang bersedia untuk memasuki ke dalam hubungan dengan Allah atau dalam Surat kepada orang Ibrani apabila ia digambarkan bagaimana kita harus datang kepada Allah ", di dalam keikhlasan, iman, disucikan oleh darah Yesus perasaan hati dan dibasuh dengan badan air tulen "(Ibrani 10.22) dari Lama ke Perjanjian Baru, cara yang berbeza yang datang kepada Allah semua penuh hormat. 
Ia akan menjadi tidak betul untuk mendekati Tuhan bersahaja dan ringan. Mempunyai rasa hormat yang mendalam terhadap kehadiran Tuhan. Cenderung hati anda untuk kekudusan-Nya dan menyedari nikmat dan keistimewaan yang memberikan anda memberi anda akses kepada kehadiran suci. 
A Doa untuk Hari ini 
Bapa adalah dengan hati yang penuh dengan kegembiraan dan penuh dengan penghormatan yang saya mendekati anda. Pada hari ini, saya meminta anda untuk membantu saya lebih menghormati anda kerana Engkaulah Allahku dan saya suka anda. Amin. 
Patrice Martorano 
https://www.topchretien.com/topmessages/view/13069/accordez-dieu-le-respect-quil-merite.html
https://cms.dieu-avant-tout-com.webnode.fr/

—————

Précédent